Montessori

Merak, Keşif, Öğrenme

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat.

Hakkımızda
Neden Biz?

Montessori Felsefesi

Merak, Keşif, Öğrenme

Montessori eğitim felsefesi, İtalyan doktor ve pedagog Maria Montessori tarafından geliştirilen bir pedagoji yaklaşımıdır. Bu felsefe, çocukların doğal öğrenme içgüdülerine dayanır ve bağımsızlık, özgüven, özdisiplin ve merak gibi değerlere odaklanır. Montessori sınıfları, çocukların kendi hızlarında öğrenebileceği, öğrenci merkezli ve materyal tabanlı bir ortam sunar. Özel öğrenme materyalleri kullanarak çocuklara özgüven kazandırmayı ve çevrelerini keşfetmelerini teşvik etmeyi amaçlar. Montessori eğitimi, bireysel farklılıkları takdir eder ve öğrencilere kendi ilgi alanlarını keşfetme fırsatı sunar.

Montessori'nin Faydaları

  • Montessori eğitimi, öğrencilerin kişisel ve akademik gelişimlerini desteklerken aynı zamanda öğrenmeyi eğlenceli ve anlamlı bir deneyim haline getirir.
  • Bireysel Gelişim: Montessori yaklaşımı, her çocuğun öğrenme hızına ve tarzına uygun bir eğitim sağlar. Bu, bireysel öğrenme ihtiyaçlarını karşılayarak çocukların kendilerini daha iyi ifade etmelerini ve özgüvenlerini geliştirmelerini destekler.
  • Bağımsızlık ve Özdisiplin: Montessori sınıfları, çocuklara kendi başlarına kararlar almayı, sorumluluk almayı ve özdisiplin geliştirmeyi öğretir. Bu beceriler, ilerleyen yaşamlarında başarıya giden yolu hazırlar.
  • Merak ve Keşif: Montessori materyalleri, çocuklara öğrenmeyi etkileşimli ve eğlenceli bir deneyim haline getirir. Bu, çocukların meraklarını uyandırır ve öğrenmeyi keyifli hale getirir.
  • Sosyal Beceriler: Montessori sınıfları, işbirliği, empati ve iletişim gibi sosyal becerileri geliştirmeye odaklanır. Çocuklar, birlikte çalışarak ve sorunları çözerek sosyal yeteneklerini güçlendirirler.
  • Uzun Süreli Başarı: Montessori eğitimi, çocukların öğrenme sürecini sevmelerini ve bağımsız düşünce yeteneklerini geliştirmelerini teşvik eder. Bu, uzun vadede başarıya giden bir temel oluşturur.

Montessori Çalışmalarımız Hangi Alanları İçerir?

GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

  • Dikkatini toplama ve zihinsel yoğunlaşma becerisi
  • El ve göz koordinasyonu
  • Düzen anlayışı
  • Öz-denetim becerisi
  • Bağımsızlık algıları
  • İnce motor kasları gelişimi

DUYU MATERYALLERİ

  • Beş duyuyu aktif olarak kullanma
  • Boyutları, ağırlıkları, geometrik cisimleri, sesleri, kokuları, tatları ve farklı yüzeyleri keşfetme
  • Farklı büyüklükleri, ağırlıkları ve sıralamaları dokunarak ve hissederek deneyimleme
  • Renkler, şekiller, kokular, tatlarla tanışma
  • Detayları algılama, farklılaştırma, sıralama, organize etme, düzenleme becerilerinin gelişimi

MATEMATİK MATERYALLERİ

  • Sayıları tanıma, sayma, eşleme ve dört işlemi kavrama
  • Somut materyallerle matematik öğrenimi
  • Matematiği oyun gibi öğrenme ve içselleştirme
  • Matematikte problem yaşamama
  • Soyut kavramları somut materyallerle çalışarak öğrenme

DİL ETKİNLİKLERİ

  • Sesleri tanıma ve harf öğrenme
  • Okuma ve yazma hazırlığı
  • Kalem kullanma yeteneği kazanma
  • Nesneleri, meslekleri, araçları isimlendirme
  • Bilgiyi pekiştirme ve dil hakimiyeti

KÜLTÜR KÖŞESİ - KOZMİK YAŞAM

  • Dünya ve canlı çeşitliliği tanıtma
  • Somuttan soyuta, yakından uzağa ilkesi doğrultusunda doğa ve coğrafyanın öğrenimi
  • Doğayı koruma ve sorumluluk alma
  • Farklı kültürleri tanıma
  • Deneyimleme yoluyla bilgi kalıcılığı
  • Farklı oluşumları oyunla deneyimleme

Montessori'nin Geleneksel Yaklaşımlardan Farkı

  • Montessori felsefesinde çocuk aktif öğrenen pozisyonundadır. Geleneksel eğitim yollarında ise çocuk pasif öğrenen konumundadır.
  • Montessori felsefesinde çocuğun ihtiyaç, merak ve gelişimsel özelliklerine göre bireyselleştirilmiş bir eğitim programı hazırlanır. Geleneksel eğitimde ise eğitim programı çocukla tanışılmadan ve çocuğun süreç içindeki ihtiyaçlarını görmeden grup odaklı hazırlanır.
  • Montessori felsefesinde çocuk öğrenme süreçlerinde aktiftir ve ihtiyaç duyduğu kadar tekrar yapabilir. Geleneksel eğitimde ise çocuklar belirli zaman aralıklarında belirli becerileri geliştirmek zorundadır. Çocuğun ihtiyaçlarına göre zamanda değişiklik olmaz.
  • Montessori felsefesinde öğretmen çocuğu gözlemleyen, ihtiyaçlarını ve gelişimsel özelliklerini analiz eden ve çocuğun daha fazla öğrenebilmesi için gerekli çevreyi dizayn eden kişidir. Geleneksel eğitimde ise öğretmen aktif ve karar vericidir, çocuk ise öğretmeni takip edendir.
  • Montessori felsefesi içsel disiplini geliştirmeyi hedefler. Geleneksel eğitimde ise disiplin öğretmen tarafından sağlanır.
  • Montessori felsefesinde karma yaş düzeni ile çocukların birbirlerinden öğrenebilecekleri ortamlar yaratılır. Geleneksel eğitimde ise aynı yaşında olan çocuklar birlikte eğitim görürler ve akran öğrenmesine odaklanılmaz.

Merak Edilenler

Neden karma yaş?

Karma yaş grubu ile sınıflarda büyük olan çocuklar küçüklerine yardımcı olurlar ve küçüklerin ihtiyaç duyduğu konularda onlara öğretmenlik yaparlar. Büyük olan çocuklar küçüklerine liderlik yaparak hem kendi becerilerini geliştirirler hem de küçüklerine rol model olurlar. Küçük çocuklar ise büyüklerinden bilgiler öğrenirken motivasyonları artar ve daha ilgiyle süreçlere dahil olurlar. Montessori sınıflarında bütün çocuklar hem öğreten hem de öğrenen konumunda rol alırlar.

Montessori Materyali nedir?

Montessori materyali çocukların gelişimsel özelliklerine göre dizayn edilir, çocuğun kendi kendine çalışabilmesine ve bağımsız öğrenme süreçlerinin desteklenmesine olanak sağlayar. Her Montessori materyalinin birincil ve ikincil amacı bulunur. Bu amaç çerçevesinde çocuğun materyal ile ilişkisini gözlemleyen öğretmenler çocuğun gelişimine dair analiz yapar. Her materyalin hata kontrol mekanizması ise çocuğun kendi hatasını kavramasına ve düzeltmesine destek olur.

Montessori eğitmeni kimdir?

Montessori eğitmeni; okul öncesi eğitiminin yanısıra Montessori Felsefesi konusunda özel eğitim almış, çocuğun bağımsız öğrenme süreçlerini destekleyen, çocuğa rol model olan, çocuğun gelişimini gözlemleyen ve bu gözlemlere dayanarak öğrenme çevresini düzenleyen öğretmenlerdir.

Kurucumuzun Mesajı
Mi Casa Montessori Anaokulu’nda bağımsızlığı destekleyen eğitim yaklaşımıyla çocuklar kendi öğrenme süreçlerinde aktif, meraklarının peşinden koşan, kendisine ve çevresine karşı farkındalığı yüksek bireylere dönüşürler. Nitelikli eğitim çevresi ve nitelikli eğitmenlerle çocuklar bütün alanlarını geliştirebilecekleri doğal bir ortama sahip olurlar.